Heslo setkání COVIDe zdechni!!! :-)
Ahoj všem, taky toho máte doma už plné zuby :-(? Chcete se sejít s partou stejně postižených offroadem a zajezdit si, večer posedět u ohně?
Tak pojeďte o víkendu 13.-14.6. do Chlaponic u Písku. Zúčastnit se mohou majitele vozů 4x4 všech značek členové i nečlenové klubů.
Jezdit se bude v sobotu 13.6. od 10h - 16h, v poledne buřty na táboráku, nealko. Kdo bude mít chuť a výbavu může přespat do neděle, posedíme u táboráku... :-) Kdo bude chtít, tábořit budeme už od pátku, tak přijeďte posedět.
Účastnický poplatek pro členy Off Road Expeditions, Touareg a Amarok Clubu je 500,- Kč za dvoučlennou posádku a vůz. Nečlenové cena účastnické poplatku 800,- Kč. Platba na místě v hotovosti.
U přihlášek do 30.5. platí uvedené účastnické poplatky. Kdo se přihlásí později (člen /nečlen), poplatek je 1.000,- Kč za posádku.
Pořádá Off Road Expeditions / Car Club Off Road CZ
Kontakt:
jirka.ch@offroadguide.eu
Tel. : 602 299 299
Ahoj všem členům Touareg Clubu,
s příchodem nového modelu Touareg třetí generace bylo na importu rozhodnuto, že nechtějí tento vůz propagovat v terénu. Skutečně u tohoto modelu není možné objednat výbavu
s redukční převodovkou a uzávěrkami diferenciálů. Přesto je vhodný na poznávací výpravy (Alpy, Island, Sardinie atd.), neboť krátkodobě projede to, co „jedničkový“ Touareg.
Technicky však není určen pro dlouhodobé využití v terénu, tedy pro offroad expedice. Bohužel tím skončila i podpora Touareg Clubu ze strany importu, neboť dle vyjádření marketingu
už nemá co přinášet pro podporu prodeje.
Já osobně si myslím, že spousta z vás, kterým přirostl Touareg a jeho schopnosti spolu s partou z klubu k srdci, si pořídí Trojku na běžné ježdění, protože na silnici je to opravdu velmi dobré SUV a na hraní v terénu si necháte „jedničku nebo dvojku“, kterou máte v garáži nebo si ji pořídíte. Touaregů první generace, tedy „jedniček“, jezdí v klubu stále víc. Ale tohle bohužel asi nikoho nenapadlo, že přestože už s „trojkou“ nebudete jezdit v terénu, stále budete a hlavně řadu let jste byli, zákazníci VW. Já jsem se to snažil vysvětlit, ale bohužel marně.
Touareg Club bude i nadále pokračovat ve svých aktivitách, stejně jako Amarok Club, jen se akce sloučí společně i s Car Club Off road CZ, který realizuje akce pod znakem Off Road Expeditions od roku 1997. Další změnou budou jednotné ceny jak za víkendové akce, tak za výpravy a expedice pro všechny tři kluby. S vaším vozem se můžete zúčastnit všech výprav a expedic, které jsou uveřejněné na http://www.offroadguide.eu/. Dále budeme zveřejňovat víkendové akce a doporučené výpravy na obou webech http://www.touaregclub.cz a http://www.amarokclub.cz, doplňky najdete na http://www.touaregdoplnky4x4.cz/ a http://www.amarok4x4doplnky.cz/. Kdo se chce dozvědět něco o Car Club Off Road CZ, najdete vše na původním webu http://www.expedice4x4oldtimes.cz.
Těším se na další setkání s Vámi
Jirka Chramosil
předseda klubů
Tel: +420 602 299 299
e-mail: jirka.ch@touaregclub.cz, jirka.ch@amarokclub.cz, jirka.ch@offroadguide.eu
Ahoj všem členům,
zima pomalu končí a je čas na první letošní víkendové setkání Touareg a Amarok Clubu, které se bude konat v sobotu 16.3. v Milovicích u Prahy.
Program zvolíme podle toho jaké bude počasí, každopádně vás čeká ježdění v terénu, táborák a možná i kempování, ale spíš to vidím na hotel.
Kdo bude chtít ubytování, pošlu kontakt po zaslání přihlášky. Máme rezervaci na 10 pokojů. Já spím na hotelu v pátek i sobotu.
Těším se na setkání s vámi !
Jirka Chramosil
„Náčelník“
Ahoj všem,
tak je tu první letošní klubové setkání v zajímavé lokalitě, kterou loni doporučil jeden ze skalních členů Touareg Clubu z Mikulova. Díky němu tedy můžeme vyzkoušet trať v CHKO Pálava,
je to možno díky vegetačnímu klidu a dohodě s Šumavským autoklubem. Chápu, že je to na rychlo, ale využil jsem nyní času, kdy jsem v ČR a rád se s vámi uvidím. Kvůli pohybu v CHKO
je třeba předem nahlásit jméno řidiče a SPZ, proto Vás chci poprosit vyplnit přihlášky do 20.3.2018.
Kdo jste se rozhodli přijet na setkání už v pátek a přespat, zařiďte si ubytování v Hotelu Maroli Mikulov
(viz http://www.hotelmaroli.cz/kontakty.php), kde jsem ubytovaný a můžeme zde od 19 hod. posedět.
Poplatek pro Šumavský autoklub je 500,- Kč, tedy tuto částku budou hradit i členové TC, pro nečleny poplatek á 1.000,- Kč. Místo klasického občerstvení si v tomto mrazivém počasí společně zajedeme na pozdní oběd, ať si můžeme popovídat.
Vzhledem k tomu, že většina z vás bude chtít asi přijet v pátek večer, dám k přihlášce info, kde je možné ubytování.
Místo konání: https://mapy.cz/s/1mQKb
Již 24. poznávací výprava určená členům Touareg a Amarok clubu, na které poznáte nezaměnitelnou krajinu s koloritem starých měst a vesnic, hory Fruška Gora a deltu Tisza - Dunaj. Navštívíme místní vinařství, salaše v horách, kde nám zajistí lokální občerstvení, jeskyně i katakomby pod městem Nový Sad.
Více v sekci výpravy a expedice.
Rozum zvítězil a přišel upsizing, tedy pod kapotou nehledejte nějaký dvoulitrový čtyřválec, ale pořádnou třílitrovou V 6-ku s velkým kroutícím momentem 550Nm a výkonem až 224 koní. Tento výkon vůz katapultoval v kategorii klasických pickupů mezi nejvýkonnější stroje. V podstatě převzal vedení, neboť s motor V6 není na našem trhu pick-up této kategorie nabízen. Nejblíže je mu výkonově Ford Ranger, ale ten má jen řadový pětiválec s nižším kroutícím momentem 470Nm a i přes vyšší objem 3,2litru má i méně koní a to 200 koní. Rovněž zrychlení nového vozu Amaroku s uvedeným motorem je srovnatelné se SUV, vždyť je jen o vteřinu pomalejší než VW Touareg. Dokáže zrychlit z nuly na sto za nevěřitelných 7,9 vteřiny, což nemá mezi pick-upy konkurenci. Tolik tedy úvod, přejděme k samotnému testu.
Měli jsme možnost otestovat nový Amarok ADVENTURE s motorem V6, v té nejvýkonnější verzi , tedy 550Nm a 226 koní s automatickou 8-stupňovou převodovkou a to nejprve na silnici. Kdo jste měl možnost s Amarokem jet, víte, že váš první dojem je, že se nechová jako ostatní pickupy, tedy jako uskákaný pracák, ale spíše jako SUV. Je v této kategorie jednoznačně nejpohodlnější a to bez nadsázky. Zrychlení, které s novým motorem Amarok předvádí je úžasné, když ho srovnáte s konkurencí, která se nedostane pod 10 vteřin, není o čem dál hovořit. Velmi dobře sedí vůz i na silnici, při změně směru a rychlých průjezdech zatáčkou. Je zde eliminováno neklidné poskakování, které z pick-upů známe. Prostě na silnici bych já jiný pick-up nevolil.
V terénu rovněž oceníte výkon motoru, který v nízkých otáčkách nabízí opravdu úctyhodný kroutící moment, díky tomu není třeba motor vytáčet a hravě si poradí i s tím nejpříkřejším stoupáním. Vůz jsme otestovali na terénním polygonu v areálu Motorlandu v Bělé pod Bezdězem. Amarok zde zvládal všechny překážky a to i přestože u testovaného vozu chyběla redukční převodovka, která je určena pro pracovní verzi s výkonem 163 koní. Ovšem i tak se vůz s permanentním pohonem 4 motion pohyboval v terénu jistě a bez obtíží. Zadní tuhá náprava poskytuje velmi dobré křížení a navíc je vybavena uzávěrkou diferenciálu. Samozřejmě je nutno, stejně jako u ostatní pick-upů, brát v potaz větší rozvor nápravy a podle toho si najíždět případné terénní překážky. Když pak vůz obujete do pneu s terénním vzorkem, rozhodně Vás nikde mimo cesty nezklame.
Rovněž interiér doznal změn a přiblížil se osobním vozům, přibyl nový multifunkční display a celková ergonomie je velmi vydařená, nabízí dostatek odkládacích prostor i prostor pro pasažéry je velmi dobrý. Rozhodně zde nemáte pocit, že sedíte v pracovním voze, jímž pick-upy dříve opravdu byly. Amarok je proste určitou formou vozu "SUV s korbou". Jediným handicapem je u otevřené korby chybějící zavazadlový prostor, ale to je problém všech pick-upů, který ovšem řeší nástavba, nebo různá víka pro korby, kterých je na trhu v nabídce dostatek - viz www.amarok4x4doplnky.cz.
Jestli chcete rychlý a pohodlný pick-up, jděte do něj. AMAROK ADVENTURA je top model a samozřejmostí je vyšší cena, jako daň za tuto výjimečnost. Ale v nabídce budou i výkonově slabší motory, určené především pro pracovní účely, s nižší výbavou, ale samozřejmě i cenou. Motory s nižším výkonem budou dva, rovněž V6. A to s výkonem 163 koní pro pracovní verze a zlatá střední cesta s výkonem 204 koní pro běžné uživatele. U nejnižší výkonové verze s pohonem zadních kol, přiřaditelným předním pohonem a redukční převodovkou. Výkonnější motory jsou s permanentním pohonem 4motion. Velmi dobou zprávou je, že kromě nejsilnější verze motoru V6 165 kW/224 koní se další dvě výkonové verze motoru V6 budou dodávat i s manuálně řazenou převodovkou, což ocení uživatelé zejména v terénu. Anebo ti, kteří prostě rádi řadí a pořídí si tuto variantu i pro běžný silniční provoz. Každopádně je pozitivní, že bude na výběr.
Závěrečné shrnutí, na silnici nenajde co do výkonu a jízdních vlastností v této kategorii konkurenci. Jestli vám má nahradit fun car/SUV, jděte do nejvýkonnější verze a chcete-li být výjimeční, tak do modelu ADVENTURE. Jestli chcete používat vůz pro běžný provoz i na práci, bohatě vám výkonově postačit verze s výkonem 204 koní. Jestli toužíte mít klasický pick-up, na rozdíl od konkurence s větším výkonem, který v terénu oceníte, tak pro vás je tu motor 165 koní s klasickým pohonem 4x4 a redukcí.
Jirka Chramosil senior
Typ motoru/počet ventilů na válec: | Vidlicový 6-válcový naftový motor/4 |
Vstřikování/přeplňování: | Přímé vstřikování Common Rail/turbodmychadlo |
Zdvihový objem (cm3): | 2967 |
Max. výkon (kW) (k) při otáčkách (min-1): | 165 kW (224 k) při 3000 - 4500 |
Max. krouticí moment (Nm) při otáčkách (min-1): | 550 při 1400 - 2750 |
Palivo: | Motorová nafta |
Převodovka: | 8-stupňová automatická |
Pohon: | Stálý pohon všech kol 4MOTION |
Výška automobilu: | Nákladový prostor, plocha: 2,52 m2 Brodivá hloubka: 500 mm Minimální průměr otáčení: cca 12,95 m |
Více na: https://www.vw-uzitkove.cz/amarok-2016/informacni-material
|
NAHORU |